Det er en gammel tradition, at Ejerlauget hvert år til Sct. Hans tænder bål på stranden, og selv om vejret i år måske ikke var det bedste, var der alligevel en del medlemmer, som trodsede regnen.





Tak til Nimia Elena for billederne
Det er en gammel tradition, at Ejerlauget hvert år til Sct. Hans tænder bål på stranden, og selv om vejret i år måske ikke var det bedste, var der alligevel en del medlemmer, som trodsede regnen.





Tak til Nimia Elena for billederne
Hvis jeres kloak (bundfældningstank) løber fuld – og det kan jo ske ved festlige lejligheder – så er alt håb ikke ude.
Man kan altid hos kommunen bestille en akut tømning. Hvis man bestiller en hverdag inden kl. 13 tømmes inden for et døgn for den “beskedne” pris af kr. 775 . Hvis man bestiller efter kl. 13 koster det kassen, kr. 2300.
Hvis man gør det lørdag, søndag og helligdag koster det også kr. 2300.
Tømningen kan bestilles på kommunens hjemmeside på Tømningsordning
Husk datoen for årets generalforsamling er ændret til 20. august kl. 10.00. Stedet er stadig Strandpubben
Vandet stod højt i Jammerland Bugt og kanalen, så kommunen havde lukket helt for stigbordet for enden af Kanalvej for at forhindre tilbageløb til Halleby Å. Vandet står dog stadig højt i åen, men ingen hos os har fået våde fødder.


Stranden ser nu næsten ud som den plejer, efter vandet er faldet igen.

GODT Nytår
Vores tilsyn har i dag været rundt i området og har ikke konstateret større synlige skader. Der er tilsyneladende ingen større væltede træer, som har kunnet beskadige bygninger og udhuse. Det er vist kun sekretærens læhegn, der er væltet.
‘Det er stadig højvande, og strand er der ikke meget af, som I kan se på de følgende billeder:


Vandstanden i Kanalen og i Halleby å er høj, men der er ikke risiko for at vandet når ind på vores område. Man skal dog ikke forsøge sig med en tur over “Den hvide bro”


Der har ikke været meldinger om indbrud og lign. i oktober.
Vi har nu alle fået nye elektroniske vandmålerere.
Husk at tappe vand af huset og lukke for vandet i målerbrønden inden vinter. Det kan måske også være en ide at aflæse målerstanden. Hvis I skulle have et akut problem, kan I kontakte sekretæren pen@kronmark.dk , så kan han måske hjælpe.
Landliggerudvalget er et dialogforum mellem Kalundborg Kommune og ejere af sommerhuse i sommerhusområderne beliggende i Kalundborg Kommune.
Landliggerudvalget består af repræsentanter fra Kalundborg Kommune og og 9 sommerhusområder, hvoraf Bjerge Strand og Ornum er et af dem.
Hvert år afholdes et stormøde, som det ene år har repræsentanter for kommunens sydlige sommerhusområder og det det næste år for de nordlige i områder.
Den 24. september 2016 var der stormøde for kommunens sydlige sommerhusområder, hvor repræsentanter for vores ejerlaug deltog. På mødet blev der behandlet en række emner af relevans for vores område.
Nedenfor findes referat, indlæg og spørgsmål og svar fra mødet
Hvis I vil se mere om Landliggerudvalgets opgaver og arbejde, så prøv at se på Kalundborg Kommunes hjemmeside og søg på landliggerudvalget
Vi har lavet en ny hjemmeside. Den er stadig under opbygning, så I må bære over med os, hvis der mangler noget.
Adgangen for medlemmer er blevet lidt nemmere. Login finder I til højre på den øverste bjælke. I skal nu kun indtaste det gamle lange brugernavn (user name) for at komme ind på siden. Hvis I skulle have glemt det, så kontakt sekretæren på pen@kronmark.dk
Foreningen støtter initiativet “Beskyt Jammerland Bugt”. Se hvad der sker i øjeblikket på jammerlandbugt. dk
Bestyrelsen bestyrelsen har besluttet at melde ejerlauget ind i støtteforeningen til projektet “Naturpark Åmosen”. I projektet ønsker man at inddrage Sukkerkanalen tilkulturelle og rekreative formål. Bestyrelsen vil derfor via et medlemsskab sikre, at vores interesser tilgodeses bedst muligt. Besøg projektets hjemmeside på naturparkaamosen.dk